Co dokáže váš e-shop?
Pod pojmem e-shop si většina lidí představí webovou stránku, na které můžete vložit zboží do košíku, vybrat dopravu a platbu a odeslat objednávku. Kvalitní e-shop toho ale pro váš business udělá daleko víc. Pojďme se na to podívat.
Vlastníte e-shop, který disponuje košíkem i kompletním průchodem objednávkovým procesem. Objednávky ale přesto nechodí. Jak je to možné? Kde je ten rozdíl mezi zpracováním objednávek a čekáním na ně?
Není e-shop jako e-shop
Pro mikro business může e-shop fungovat i ve své nejjednodušší variantě. Pokud vlastníte malý rodinný podnik a prodáváte pouze pár produktů, vystačíte si často i se šablonovým řešením. S postupným rozvojem vašeho podnikání ale můžete zjistit, že potřebujete něco víc. Z mého pohledu je kvalitní e-shop soustavou velmi sofistikovaně použitých prvků a dovedností, které reálně jdou naproti zákazníkům. Košík a jeho průchod jsou pak až posledním bodem nacházejícím se na samém konci. Kliknutí na CTA tlačítko "Vložit do košíku" předchází soubor kroků, které musí v uživateli vytvořit potřebu nákupu a tuto potřebu rovnou začít zpracovávat.
Vhodně strukturovaný e-shop je zkrátka schopný získat si návštěvníka a sdílet s ním informace tak, aby byl spokojený, nechal se vést do košíku a změnil se z uživatele na vašeho zákazníka. Než se tedy začnete poohlížet po dodavateli nového e-shopu, zamyslete se nad tím, co od něj očekáváte. Je to pro vás důležitý, nebo doplňkový kanál? Chcete jeho prostřednictvím produkty ukazovat, nebo prodávat?
Na co vhodně strukturovaný e-shop musí myslet?
Je to všechno skutečně nutné?
Velmi dobrá otázka. Vždy záleží na konkrétních potřebách a velikosti vašeho businessu. Pokud jen chcete zkusit něco prodávat třeba při škole nebo jako vedlejší činnost, je možné, že vám bude stačit skloubit pár výše zmíněných dovedností, a i tak může váš podnik fungovat na celkem obstojné úrovni. Jestliže ale vlastníte firmu s desítkami zaměstnanců, je důležité, aby váš nový obchodní nástroj fungoval efektivně a přinesl vám co nejvíce objednávek. V takovém případě by webové stránky měl připravovat zkušený tým lidí, kteří jsou schopni zajistit přísun nových zákazníků.
Postřehy z praxe
Často se nám stává, že přijde klient s budgetem, který je ochoten na projekt alokovat. Už ale nemá představu, co od projektu přesně očekávat, natož aby plánoval obraty. Pak dochází k tomu, že mnoho rozhodnutí, která by měla velký vliv na chování zákazníků (a tedy obraty) je potlačeno, protože je nutné hlídat pouze nákladovou stranu projektu. Takový přístup může zbytečně paralyzovat úspěch e-shopu, který plánujete na 4–5 let.
Plánujete nový e-shop? Zajímá vás, jaké jsou možnosti realizace? Inspirujte se v našich referencích.
Ozvěte se nám a zeptejte se, jak vám můžeme pomoci.